2012 m. birželio 27 d., trečiadienis

RAW - Karamelinis padažas

tradicinė karamelė visiems žinoma, iš ties daugelis mėgsta - tik vienas niuansas, kad ji nors ir gardi, bet iš ties kaloringa.

o čia kiek sveikesnis įprastinės karamelės variantas be sviesto, grietinėlės ir cukraus :)

Receptas apdaptuotas iš : Nouveau Raw

Reikės:

* 1/2 puodelio (120 ml) migdolų sviesto
* 1/2 puodelio (120 ml) datulių pastos/džemo
* 1/2 puodelio( 120 ml) klevų arba agavų sirupo ( aš dėjau natūralų medų)
* 2 arbat. š. vanilės ekstrakto ( naudojau naminį romo pagrindu)
* žiupsnis druskos

Eiga:

Visus ingredientus sudėti į smulkintuvą ir keletą kartų gerai permalti.
Laikyti šaltai - šaldytuve. Šaltai laikoma karamelės masė nesukietėja, tampa tokia tiršta, lengvai tepama.
Norint skystesnės konsistencijos, užtenka išimti iš šaldytuvo ir kelias val. palaikyti kambario temperatūroje.








Komentarai:

* iš ties primena tradicinę karamelę : tiek spalva, tiek konsistencija, tiek skoniu.
* labai gardu su rūgštelę turinčiais vaisiais ir uogomis : obuoliai, persikai, braškės ir pan.
* būtų puikus pertepas raw'iniam (ir ne tik) pyragui.
* rekomenduojama saugoti šaldytuve iki 2 savaičių.

Skanaus ;)

6 komentarai:

  1. Atrodo tai laaabai gardžiai :)

    Tik man klausimas kilo ar datulės stipriai jaučiasi ar jų skonis pradingsta? (man atrodo mane dar vaikystėj traumavo tamsios spalvos džiovintais vaisiais) :))

    Arba gal datules kuo kitu (ne tamsiu ir ne džiovintu) pakeist galima, m? Labai noriu išmėginti šį skanumyną.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Kaip smagu čia rasti vis naujų raw tipo receptų :) Ši karamelė su migdolų baltymais ir medaus antibakterinėmis savybėmis tikrai sveikesnė nei cukrinė karamelė. Bet man kažkaip vis nesiseka tuo įtikinti draugų. Nei su tuo raw tortu, nes jiems mieliau buvo medutis, nei su džiovintų slyvų-lazdyno riešutų-kokoso drožlių saldainiais (draugams šokoladas arčiau širdies pasirodė).
    o galima paklausti, kokį ir kur pirkai migdolų sviestą? Nors, atsižvelgiant į kainas, spėju, tikriausiai dareisi pati.
    Kiek gavosi viso šito gėrio ir kokio dydžio turėtų būti viena porcija? Aš bandau apsispręsti, ar verta man gamintis ar ne. Viso gaminio maistinė vertė apie 1900 kcal gaunasi. Spėju, jo kiekis apie pusantro puodelio, tad jei porcijos dydžiu imti 1 šaukštą (tbsp), jis turėtų 76 kcal. Nieko tokio baisaus, jei gaminys skalsus :) O ar skalsus jis? :D
    Sorry, kažkoks baisiai ilgas komentaras gavos :D

    AtsakytiPanaikinti
  3. siuline, dėkui ;)

    ----------------------------------

    Renata, kad labai jaustųsi datulių skonis- nepasakyčiau, yra kažkoks silpnas, bet ne akivaizdus, mat jį prislopina medus ir migdolų sviestas. Matai, visą spalvą, masės klampumą suteikia džiovintų vaisių pasta .
    Bet yra dar vienas receptukas,be jokių datulių ar pan. :
    vietoje datulių pastos dėti tokį patį kokoso aliejaus kiekį . Migdolų sviestas turėtų būti tamsus. Medų gali pakeisti į klevų sirupą (dar nuo jo spalva bus a lia karamelės) Taigi, variantas yra ;)


    ----------------------------------

    Voriuk, o taip, raw'iniai receptai mane labai žavi ;)) Dar džiaugiuosi, kad ir antra pusė įvertina ( aišku ne visus sveikuoliškus dalykus, yra kur gerai sukritikuoja :D ) bet tiek tą torčiuką , tiek šią karamelę palaimino :DDD Dėl migdolų sviesto - jį gaminausi pati namie - esu naminių riešutų svietų maniakė :) o dar kai sulauksiu naujojo žvėriuko (esu blendtec twister'į nusižiūrėjusi) tokiems dalykams gaminti , iš vis atsisviestuosiu iki galvos :) Dė lporcijos dydžio negaliu pasakyti, bet man gavosi kažkur nepilni ~ 200 ml . O taip, skalsumo jam tikrai užtenka ;)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Manau datulių pastą galima pakeisti abrikosų pasta- daryti taip pat kaip ir datulių pastą :) juk gėris ir bus nesvietiškas :) išmėginsiu šitą gėrį :) aš datulių pastos buvau dėjus į anaakrdžių sviestą :) na man visi tokie dalykai gėris :D kokį kitą žodį jau susigalvot reikia :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. keista paprasta, matai ,čia buvo klausimas, ar be jokių tamsių ir džiovintų vaisių galima pagaminti kažką tokio - šiaip galima ;) o visos tos džiovintos vaisių pastos - tai apsivalgymas ir gėris.. Kito žodžio nesugalvoju, šis geriausiai viską apibūdina.. chi chi chi :D

    AtsakytiPanaikinti

Related Posts with Thumbnails